od czego zacząć sprzedaż biznesu photo

Od czego zacząć sprzedaż biznesu?

Jeśli planujesz sprzedaż biznesu, przede wszystkim powinieneś zastanowić się, czy Twoja firma jest w ogóle sprzedawalna.

Według Forbesa w krajach rozwiniętych jedynie 2 na 10 firm wystawionych na sprzedaż faktycznie znajduje kupującego.

W Polsce ta statystyka jest prawdopodobnie jeszcze gorsza i sięga według nas maksimum 10%. Zakładając, że ci, którzy się tego podejmują, mają wiarę w powodzenie, to na całym rynku prawdopodobnie jedynie kilka promili przedsiębiorstw nadaje się w ogóle do sprzedaży.

Według danych, w Polsce w skali roku właściciela zmienia między 200 a 400 podmiotów (dane zależne od źródła).

Dzieje się tak z wielu różnych powodów, których identyfikacja wymaga doświadczenia. Czasami jest to sama cecha biznesu, a czasami po prostu nie ma chętnych kupujących na danym rynku.

Możemy pomóc Ci w ocenie, czy to dobry moment na sprzedaż biznesu. Skontaktuj się z nami.

Na tym etapie nie myśl jeszcze, ile Twój biznes jest wart. Dopóki nie masz chętnych kupujących, zapomnij o jakichkolwiek liczbach. A tym bardziej o wycenie przedsiębiorstwa, które w żaden sposób nie przybliży Cię do sprzedaży.

Jeśli już czujesz, że masz szansę znaleźć się wśród tych 10-20% przedsiębiorców, którym udaje się sprzedać biznes, zastanów się, czy potrzebujesz wsparcia doradcy transakcyjnego.

  • Jeśli masz firmę, która generuje minimum 1 mln zł zysku netto w skali roku, to zainwestowanie w taką pomoc jest dobrym pomysłem. Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o takiej współpracy.
  • Jeśli jednak Twoja działalność cechuje się mniejszą skalą, możesz poradzić sobie sam. Pobierz e-booka i skorzystaj z naszego doświadczenia.
Więcej treści znajdziesz na naszym kanale YouTube: