Czym jest Exit Planning?

Exit Planning, czyli planowanie wyjścia

Jest to zestaw działań, które powinien podjąć przedsiębiorca, chcący w jakiejś perspektywie czasowej łatwo i atrakcyjnie sprzedać swój biznes.

Jeśli myślisz o tym, aby w końcu przestać zajmować się swoją firmą i dobrze ją sprzedać, powinieneś:

  • uporządkować procesy w swojej firmie, zautomatyzować co się da, opisać całą resztę, przypisać procesy i czynności do odpowiednich osób i stanowisk;
    postarać się zoptymalizować i oczyścić wyniki firmy ze zjawisk pozabiznesowych i skupić się na kluczowej aktywności;
  • postarać się maksymalnie usamodzielnić swoich pracowników – idealnie, jeśli nie musisz za mocno angażować się w swój biznes;
  • uporządkować sprawy formalne, dokumentowe i podatkowe;
  • jeśli są inni udziałowcy, to mieć ich wszystkich przekonanych do tego pomysłu.

Dzięki zrealizowaniu powyższych punktów będziesz zawsze gotowy na sprzedaż. Gdy przyjdzie właściwy moment z punktu widzenia sytuacji na rynku lub Twoich osobistych celów, wtedy wystarczy znaleźć kupującego (co, rzecz jasna, wcale nie jest proste!).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *