Dry run, czyli próba generalna

Dry run to „próba generalna, która ma na celu przygotowanie Klienta do właściwej interakcji z kupującym. Gdy wspólnie z Klientem sprzedajemy jego biznes, ZAWSZE przeprowadzamy wielogodzinną próbną sesję negocjacyjną. 

Dlaczego?

Dlatego że – cytując powiedzenie znane z amerykańskich filmów – „wszystko, co powiesz, może być użyte przeciwko tobie”. 

I to prawda! Absolutnie każda rzecz, którą powiesz (albo której nie powiesz) podczas spotkania z potencjalnym nabywcą, ma wpływ na postrzeganie ryzyka oraz korzyści związanych z transakcją.

A to właśnie te czynniki kształtują zainteresowanie danego kupującego przedsiębiorstwem. Pamiętaj, że zainteresowanie, przekładające się na chęć zakupu, to popyt. A popyt wpływa na skłonność nabywcy do złożenia Ci lepszej oferty.

Istnieje wiele sposobów na powiedzenie tego samego. Można udzielić informacji uspokajając odbiorcę. A można też poruszyć mnóstwo niepotrzebnych wątków, które potem będą nam się odbijały czkawką przez cały proces.

Można też zupełnie niepotrzebnie zataić ważne informacje (np. wady w przedsiębiorstwie), które na danym etapie powinny być ujawnione, a ich przedstawienie w kolejnych krokach bardziej zaszkodzi niż pomoże. 

Dlatego tak ważne jest przeprowadzenie dry run, zanim przejdziemy do właściwego spotkania z potencjalnym nabywcą.

W Red Herring taka rozmowa trwa minimum 4–5 godzin i jest obowiązkowym elementem dla każdego Klienta, z którym przygotowujemy się do procesu sprzedaży firmy.

Po samym spotkaniu Klient otrzymuje od nas obszerny materiał z podstawowymi zasadami prowadzenia negocjacji, katalogiem najczęstszych i najtrudniejszych pytań od nabywców oraz z przykładami poprawnych odpowiedzi. 

I to mimo tego, że ZAWSZE prowadzimy takie spotkanie i jesteśmy z naszym Klientem. 

Po prostu: przygotowanie to podstawa.

W Red Herring możesz mieć pewność, że nie pominiemy tego etapu. Jeśli zastanawiasz się nad sprzedażą swojego biznesu, zgłoś się do nas.

Więcej treści znajdziesz na naszym kanale YouTube:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *