Dry run, czyli próba generalna

Gdy wspólnie z Klientem sprzedajemy jego biznes, zanim dojdzie do jakiejkolwiek interakcji pomiędzy kupującym a sprzedającym, ZAWSZE osobiście przeprowadzam wielogodzinną próbną sesję negocjacyjną z Klientem, zwaną z angielskiego DRY RUN.

Dlaczego?

Dlatego że – cytując powiedzenie znane z amerykańskich filmów – „wszystko, co powiesz, może być użyte przeciwko tobie”. 

I to prawda! Absolutnie każda rzecz, którą powiesz (albo której nie powiesz) podczas spotkania z potencjalnym nabywcą, ma wpływ na postrzeganie ryzyka oraz korzyści związanych z transakcją.

A to właśnie te czynniki kształtują zainteresowanie danego kupującego przedsiębiorstwem. Pamiętaj, że zainteresowanie, przekładające się na chęć zakupu, to popyt, który wpływa na skłonność nabywcy do złożenia Ci lepszej oferty.

Istnieje wiele sposobów na powiedzenie tego samego. Można udzielić informacji uspokajając odbiorcę, a można też poruszyć mnóstwo niepotrzebnych wątków, które potem będą nam się odbijały czkawką przez cały proces.

Można też zupełnie niepotrzebnie zataić ważne informacje (np. wady w przedsiębiorstwie), które na danym etapie powinny być ujawnione, a ich przedstawienie w kolejnych krokach bardziej zaszkodzi niż pomoże. 

Dlatego tak ważne jest przeprowadzenie próbnej rozmowy, zanim przejdziemy do właściwego spotkania z potencjalnym nabywcą.

W Red Herring taka rozmowa trwa minimum 4–5 godzin i jest obowiązkowym elementem dla każdego Klienta, z którym przygotowujemy się do procesu sprzedaży firmy.

Po samym spotkaniu Klient otrzymuje od nas obszerny materiał z podstawowymi zasadami prowadzenia negocjacji, katalogiem najczęstszych i najtrudniejszych pytań od nabywców oraz z przykładami poprawnych odpowiedzi. 

I to mimo tego, że ZAWSZE prowadzimy takie spotkanie i jesteśmy z naszym Klientem. 

Po prostu: przygotowanie to podstawa.

W Red Herring możesz mieć pewność, że nie pominiemy tego etapu. Jeśli zastanawiasz się nad sprzedażą swojego biznesu, zgłoś się do nas.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *